okulary przez Internet

Okulary przez Internet?

Osobiście uwielbiam zakupy przez Internet. Kupuję niemal wszystko co mogę, w jeden, dwa dni w miesiącu. Mam ulubione sklepy z sukienkami, kosmetykami, butami, sportowe, zabawki, podróże.

Dla mnie, dla rodziny. Nie wyobrażam sobie biegania po sklepach, galeriach. Zdecydowanie wolę ten czas przeznaczyć na coś innego. Kto zna mnie bliżej, wie, że staram się to co mogę, zminimalizować i zautomatyzować.

Jednak w ostatnim czasie znajomi podpuszczają mnie i pytają o okulary kupowane przez Internet.

CZY MOŻNA❓ CZY NIE MOŻNA❓ DLACZEGO TAK❓ DLACZEGO NIE❓

Czy można kupić okulary przez internet?

Odpowiadam przewrotnie – oczywiście, że można. Czego prawo nam nie zabrania możemy zrobić.

okulary przez Internet

CZY WARTO kupić okulary przez internet?

Z punktu widzenia konsumenta na pewno warto pod kątem ceny i ogromnego wyboru. JEDNAK!!!

Teraz zaczyna się, „ALE”

Gdy kupujesz przez Internet oprawki okularowe, to najczęściej wybieramy te sklepy, gdzie można zamówić kilka, przymierzyć, jedną wybrać, resztę zwrócić (jak z ubraniami czy butami).

Jaki jest szczegół❓

Wybierając ramkę bez pomocy optyka istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie zwrócisz uwagi na kilka rzeczy, np.:

➡️  szerokość mostka – to ta część, którą mamy na nosie. Nie może być za wąska ani za szeroka;

➡️ długość zausznika – oj, tutaj czasem dzieją się cuda 🙂

➡️ szerokość całej oprawy – gdy wybierzecie za wąską – będzie się zsuwać.

Dobór oprawki jest wbrew pozorom skomplikowany 🙂

A po wstawieniu „szkieł” okularowych jest już „po wszystkim”.

CO ZE SZKŁAMI OKULAROWYMI❓

okulary przez Internet

Istnieje wiele rodzajów szkieł, które montujemy do okularów. Zdecydowana większość z nich to tak zwane plastikowe soczewki, bywają czasem szklane.

Jednak mamy ogromną ilość antyrefleksów (powłoki), grubości, konstrukcji, jednoogniskowe, relaksacyjne, progresywne, barwione, fotochromowe… Wszystkich opcji i wszystkich producentów nie da się nawet wymienić.

Osobiście współpracuję z kilkoma producentami szkieł okularowych – tych z najwyższej półki i z tymi „normalnymi”. Tylko dlatego, że chcemy dać klientom wybór. Wybór pochodzenia szkieł, jakości, ceny.

Tego najczęściej nie otrzymacie w sklepach internetowych. Nie ma tak ogromnego wyboru i tak dokładnego doradztwa.

POMIARY I MONTAŻ

Klient nie musi tego widzieć, ale przy zamówieniu szkieł optyk albo ja wykonuję szereg pomiarów.

Rozstaw każdego z oczu, wysokość środka źrenicy każdego z oczu, kąt pantoskopowy, odległość okularów od oka…

Takie prawie nic nie znaczące machnięcia dookoła głowy mojego pacjenta 🙂

Tego w sklepie internetowym nie zrobią i to jest największe ryzyko. Źle zamontowana soczewka, to złe widzenie. Soczewki indeksowane czy asferyczne nie wybaczają błędów montażowych.

A co dopiero, gdy pomiarów w ogóle nie było?

okulary przez Internet

GWARANCJA I OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA

O gwarancji nie będę się rozpisywać – prawo określa zasady 🙂 Skoro ktoś kupuje przez internet – to zasady powinien znać 🙂

Jednak co w sytuacji, gdy Twoje okulary zaczynają się zsuwać❓

Lub przytyłeś i trzeba tu i ówdzie poprawić ❓

Może uprawiasz sport albo pracujesz w zakurzeniu i potrzebujesz porządnie w ultradźwiękach umyć okulary❓

Nasi klienci wiedzą, że mogą wpaść zawsze na mycie i podgięcie okularów.

Gdy coś się wykręci albo nawet złamie, mamy części do oprawek. Pomożemy.

Gdy kupujesz okulary w sklepie niestacjonarnym opieka posprzedażowa nie istnieje.

I teraz pytanie❓

Czy wiedząc to wszystko zdecydujesz się na zakupy w Internecie❓

Jeżeli tak – dobrze, jeżeli nie – też dobrze!